W branży odzieżowej hierarchia jest dość sztywno uporządkowana i nowym markom trudno jest się przebić przez bardzo konkurencyjny rynek. Z jednej strony potężne sieciówki z którymi trudno konkurować a z drugiej przywiązanie konsumenta do konkretnej marki. Jeśli zaczynamy ekspensie branży na małą skalę musimy liczyć się z tym, że trzeba będzie stoczyć mała batalię o swój kawałek tortu.

 Jak komunikować aby nas słuchali

Komunikacja marki do klienta jest, rzeczą szalenie istotną, bardziej niż sama sprzedaż. Wielkie marki już dawno odkryły, że nie sprzedaje się ubrań a marzenia. Nike sprzedaje sport i wygrywanie a nie bytu do biegania, Vistula sprzedaje szyk i klasę a nie garnitury. Tak jak wielkie marki i my musimy znaleźć swoją niszę i ją sprzedawać. Określ swoją grupę docelową, czy działasz szeroko czy wąsko – im węziej tym jest większe prawdopodobieństwo że się przebijesz bo konkurencja możne być mniejsza. Warto już na samym początku zadbać o rozpoznawalność tzn. metki odzieżowe. Klient musi mieć z tyłu głowy twoją markę, najlepiej jak oprócz metki gdzieś jeszcze będzie twój emblemat. Komunikuj konkretne emocje które ma odczuwać na myśl o twojej marce, wolność, miłość, szczęście, rodzina, wszystko zależy na co się nastawiasz. W sklepach stacjonarnych czy internetowych komunikuj bardzo co klient zyska dzięki tobie i twoim ubraniom, tak aby kupował nie dlatego że jest ładne tylko spełni jego określoną potrzebę, akceptacji, przynależności, uznania itp.

 

Samotna walka jest ciężka

W batalii o koronę dobrze mieć sprzymierzeńców. Są firmy które połowę rzeczy zrobią za Ciebie abyś mógł się skupić na innych ważnych sprawach. Tak jak przygotowanie metek odzieżowych czy wybór gotowej odzieży bezmetkowej (jeśli na początku nie masz szwalni i nie chcesz inwestować w proces produkcji warto kupić gotowe rozwiązania i tylko obrendować je swoją metką i nadrukiem). Odzież bezmetkowa doskonale nadaje się na początek przygody ze sprzedażą, taki zabieg nie wymaga dodatkowych kosztów urządzeń, szwalni, magazynów. Po prostu kupujesz gotowe kroje i tylko nanosisz na nie drobne zmiany, lub również zlecasz to komuś innemu. Są firmy które specjalizują się w nanoszeniu grafik i wzorów na tekstylia dzięki czemu wystarczy że tylko zaprojektujesz swój model, a gdy klient zamówi zlecisz jego wykonanie. Nadruk na odzieży bezmetkowej może okazać się strzałem w 10 na początku drogi jeśli dysponujemy małym budżetem i doskonałym sposobem na zaczęcie komunikować światu o swojej obecności. A gdy interes się rozkręci zostanie Ci już tylko go rozwinąć i liczyć pieniądze ze sprzedaży.